R.E.Z.E.K.I aka B.O.N.U.S

Assalamualaikum..

 

Image

gambar kanak-kanak ni xde kaitan dengan entry kali ini..

Waalaikumsalam ..jawab sendiri..hehe…tak nak pos entry panjang-panjang kali ni..

cume nak kongsi tentang rase syukur atas nikmat yang Alah beri..aku tau aku banyak buat dosa, sambil lewa dalam menunaikan perintah Allah tapi Allah tak pernah berdendam..malah Dia beri kite kenikmatan dengan harapan kite makin ingat Dia dan menjadi hamba yang baik..Alhamdulillah atas nikmat yang diberi..

Setelah lebih setahun bekerja di Instyle Furniture Industries aka kilang perabot, setiap hari berhempas pulas buat schedule dan report yang berbagai-bagai bentuknye, sedikit terbalasla rasanya..rutin harian aku setiap minggu generate report such as Weekly Production Report, white part assembly achievement, shipment monthly report, master schedule, replacement part listing dan bermacam-macam lagi akhirnye aku puas hati..aku tak tau orang lain boleh ganti keje yang aku buat ni kalau aku tak ajar..dulu mase mula-mula masuk keje ade la jugak orang ajar aku tapi lepas department aku kene pindah dari Factory 9 ke Factory 13 aku belajar sendiri..aku hentam kromo je mule-mula..salah tanggung sendiri beb..tapi lepas tu aku dah dapat rentak aku pun eksen la sket..hehe..Astagfirullah…tak baik liza..

Nasib baik annual leave campur coti ngade-ngade aku ngam-ngam 12 hari..so dapatla full bonus..tapi dah tolak EPF so berkurang la sikit..tapi alhamdulillah..masih ade rezeki untuk aku..rezeki untuk kawen..haha..ulat bulu dah naik dauuuunnn….gatal..!! so dengan rezeki ni aku nak buat preparation kawen sikit-sikit..plus dengan repair greenie lagi..greenie??ape tu?kete buruk aku tu..perlu service selalu..supaye tak slalu sakit..hehe..

itula je sebenarnye nak kongsi tentang rasa nikmat mendapat bonus for my first work experience. rase nak belanje duit tu sumenye..tapi tak boleh..perlu berjimat!!!

p/s: minggu depan Chinese New Year..my besties shida and ona nak datang melawat aku di Muar..seronoknye!! before this my bestfrend forever, Miss Abie dah datang..juga sangat seronok kami bermandi manda di Gunung Ledang..hehe..dan aku sayang sangat kat Miss Abie sebab die selalu ade time aku perlukan die..sangat-sangat rindu dengan die..aku pun sayang sangat dengan besties..sangat menghargai korang dalam hidup aku!!

Leave a Reply

